Der er i dag sendt nedenstående fantastiske pressemeddelelse ud.

Vi er på vej i forhold til realiseringen af vore helhedsplan.

FONDEN FOR FYNSKE BANK STØTTER MED EN DONATION PÅ KR. 500.000 TIL EN BÆREDYGTIG NEXT LEVEL SEJLKLUB – THURØ SEJLKLUB OG DENS HELHEDSPLAN. THURØ SEJLKLUB FÅR STØTTE AF FONDEN FOR FYNSKE BANK TIL GENNEMFØRELSEN AF FREMTIDENS SEJLKLUB

Fonden for Fynske Bank, har valgt at støtte Thurø Sejlklub i deres visionære måde at tænke fremtidens sejlads og bæredygtighed i en og sammen kontekst.

Thurø Sejlklub har i samarbejde med arkitekt Niels Janus fra Graaa arkitekter udarbejdet en helhedsplan. Dette for at sikre, at alle kan fortsætte med at nyde deres sport, vandet, naturen og fællesskabet på Thurø. Byggeriet bliver bæredygtigt med bl.a. solceller på taget til at varme vand til brusebadene og spuleplads til bådene med spildevandsopsamling.
Vi vil nemlig, at Thurø Sejlklub skal forblive et vigtigt samlingspunkt for lokalsamfundet og en drivkraft for sejlsportsudvikling i området.

Med mottoet “Livskvalitet gennem fællesskab” som grundlag, er Thurø Sejlklub mere end klar til at fortsætte med at skabe uforglemmelige oplevelser og styrke fællesskabet blandt sejlere, naturelskere og hele resten af det Sydfynske lokalsamfund i mange år fremover.