Det er lige om lidt bådene igen sættes i vandet og en skøn sejlsæson venter lige om hjørnet.

Først tak til Pigesejlerne for at arrangere en fantastisk foredragsaften med Christian Liebergreen som handlede om hans tur singlehanded rundt om jorden. Ca. 80 – 90 af klubbens medlemmer var mødt op. Det var en super aften på Kammerateriet.

Her opdateringer efter bestyrelsesmødet afholdt i denne uge.

Der arbejdes videre med helhedsplanen i det nedsatte udvalg. Der arbejdes på højtryk med at afsøge muligheder for fondsansøgninger. Der kommer yderligere information til standerhejsningen den 29. april.

Vores køb af grunden til parkering er næsten på plads og skødet er tæt på at være lyst til Sejlklubben. Der har været afholdt møde med Svendborg kommune og der afholdes møde igen den 27. marts. Vi skal have alle tilladelser på plads i forhold til lokalplanen for området, inden vi kan etablere parkeringspladsen.

Tak til alle jer der stemte til ”Best of Svendborg Kommune 2022”. Desværre blev det ikke os men SG (Svendborg Gymnastikforening) der løb med sejren i vores kategori. Et stort tillykke skal lyde herfra til SG.

Svendborg kommune er Team Danmark kommune. Thurø sejlklub er udvalgt til at deltage i Talentarbejdet. Fra efteråret bliver der mulighed for fællestræning for flere af vores ambitiøse og ihærdige sejlere. I vil høre nærmere. Der har været stort fokus på de mange nationale og internationale resultater som Thurø Sejlklub har opnået i sæsonen 2022.

Vi har planlagt at holde endnu en klubudviklings seance i efteråret med Henning Hansen fra Sporthouse, som før vi før har lavet klubudvikling sammen med. Det er godt nok lige at blive holdt lidt i ørerne en gang imellem, så vil holder snuden i sporet og husker de gode vaner.