Lørdag den 15. april er der isætning og vores plads tømmes igen for både. Vi kan komme i gang med den sæson der står foran os. Det er en fantastisk tid på året.

I påsken har 2 af vores unge Zoom8 sejlere gjort sig særdeles flot bemærket ved EM i Kaløvig. Benedicte Teglhøj blev nr. 6 i pigerækken og Oskar Juhl Hansen blev nr, 5 i drengerækken. Stort tillykke med de flotte resultater.

Lørdag den 29. april har vi standerhejsning kl. 15.00. Ungdom har tilrigning samme dag, så der bliver liv og glade dage på havnen. Solen er bestilt. Husk at komme forbi. Der bliver også orientering om status i forhold til vores helhedsplan. Udvalget arbejder målrettet på projektet. Udvalget vil fremover også orientere løbende i Gambøtposten.

Status på vores nye aktivitetsplads (p-plads) er at vi afventer svar på en del spørgsmål, som vi har stillet til kommunen. Hvor må vi køre ud og ind, må vi inddrage cykelparkeringen til området og hvordan skal beplantningen være m.v. Vi kan desværre ikke rigtig komme i gang med etablering før de ting er afklaret. Alt skal laves i henhold til lokalplan 591 og det er ikke bare lige…….

Ib Oldrup og Jesper Henriksen deltog i DS’s generalforsamling og er blandt andet kommet hjem med 21 bæredygtige ideer. Dem vil I komme til at stifte bekendtskab med, vi er heldigvis allerede godt på vej i TSK med tiltag i forhold til bæredygtighed. Vores næstformand Jesper Henriksen og Calle Sørensen har deltaget i udformningen af de bæredygtige ideer. Der var også meget fokus på, at vi får flere unge mennesker involveret i vores bestyrelses- og udvalgsarbejde i klubberne.

Bestyrelsen har hen over vinteren arbejdet med betalingsløsning til havnepenge. Der findes mange fine og meget dyre systemer. Vi har et simpelt behov, nemlig betaling af havnepenge. Systemerne kan meget andet, det får vi lov at betale for, uden vi får glæde af det.  Vi har derfor besluttet at vi fremover anvender Mobilepay og PayPal. Det er langt den billigste løsning for os. Det vil nok mest være tyskerne, der kommer til at bruge PayPal. Vi forsøger at begrænse mest muligt at der betales med kontanter. Det er dyrt og meget besværligt at håndtere for klubben.

Der er i bestyrelsen givet en ekstrabevilling til broudvalget i forhold til, at vi får wrappet de af vores pæle som der er angrebet af pæleorm. Det vil forlænge levetiden på vores pæle markant. Vi har haft et firma til at se på samtlige af vores pæle. De har fuldstændig kortlagt hvad standen er på alle pæle i havnen.

I forhold til båden ”Liv” som har ligget i havnen et lille års tid, er ejerskabet nu overgået til TSK. Det er besluttet at båden tømmes, løftes på land med mastekranen, skæres op og bortskaffes på forbrændingen. Ib er tovholder og får nok behov hjælp til projektet. Han siger til når det skal være. Det bliver inden længe!

I ønskes alle en rigtig dejlig sæson med mange gode oplevelser.