Årsberetning for Kommunikationsudvalgets to underudvalg (blad og IT).

Det er første gang vi holder årsmøde, med den nye bestyrelses- og udvalgsstruktur. I vores udvalg har vi valgt at de to underudvalg aflægger en fælles beretning og et fælles budget forslag – som på den måde bliver Kommunikationsudvalgets oplæg.

IT og hjemmeside:

Til jubilæet fik klubben foræret en vejrstation. Den er nu monteret på østbroen i 3 meters højde.
Der er lavet interface til hjemmesiden, så man der kan se det aktuelle vejr i Gambøt.
Der er opsat en “Info-skærm” i havnehuset. Denne viser det aktuelle vejr fra vejrstationen, samt DMI’s byvejr fra Svendborg de næste 7 dage. Det opdateres automatisk hver halve time.
Skærmen viser også korte meddelelser til medlemmer og gæstesejlere.
Der er i foråret etableret trådløst netværk der rækker helt ud på broerne. Det ser ud til at virke rimeligt, dog begrænset af den båndbredde vi har til rådighed via vores adsl-forbindelse fra TDC. Se koden til netværket på infoskærmen i havnehuset.
Nogle funktioner på hjemmesiden er forbedret:
Det er nu muligt for alle medlemmer at sende relevante billedserier til hjemmesidens galleri. Se hvordan under menuen “BLADET” og “Send billeder til hjemmesiden”.
Der kan nu laves tilmeldingsformularer til arrangementer, og der kan laves en oversigt på hjemmesiden som automatisk viser tilmeldingerne.
Kontakt mig hvis I har dette behov.
Systemet der udsender nyhedsbreve er ligeledes blevet forbedret.
Jeg må desværre konstatere, at de fleste af jer der skriver indlæg på hjemmesiden ikke har været særlig aktive i år.
Det mener jeg vi bør forbedre til næste år. Husk det er på denne måde vi kan informere klubbens medlemmer om hvad der foregår i klubbens afdelinger.
Jeg vil i løbet af vinteren arrangere hjemmeside-kurser, så I kan blive opdateret.
Jeg vil opfordre udvalgene til at finde nogle der seriøst vil påtage sig den opgave det er at skrive indlæg til hjemmesiden.
Jeg efterlyser også en der har kendskab til web-udvikling og som har lyst til at hjælpe med udvikling af hjemmesiden.

Jan Knudsen

Gambøtposten:

I Gambøtpostens redaktion har vi ikke oplevet nogen nævneværdig forandring i forhold til tidligere år. Meget af stoffet kommer ind for sent – men Ingeborg og undertegnede har fundet en rutine, så det indtil nu er lykkedes at få bladet frem til tiden. I 2016 lavede jeg en større bommert, idet jeg brugte teksten fra 2015 til Ungdomsafdelingens indlæg – dog med billeder fra 2016. Jeg beklager. Der må yngre kræfter til!!

Carl Nielsen