Årsberetning 2023 for Kommunikationsudvalgets to underudvalg (IT og blad).

Hjemmeside:

Klubbens hjemmeside, http://thuroesejlklub.dk, har efterhånden 11 år på bagen.
Af flere årsager trænger den snart til at blive opgraderet (udskiftet).
Der er flere muligheder som vi overvejer i udvalget.
Udvalgets IT-medarbejder har snart 73 år på bagen. Så her er der også snart behov for en opgradering.

Vi søger derfor mere mandskab i udvalget. Vi leder efter en der har teknisk indsigt og som har lyst til at yde en frivillig indsats for klubben. Vi håber hun eller han findes.

Kontakt Jan Knudsen på 40 45 49 24  hvis du har lyst til at arbejde med klubbens spændende it-opgaver.

Vejrstation og kamera:

Til gengæld HAR vores vejrstation og ”vejrskærm” i havnehuset fået en opgradering.
Den gamle ustabile vejr-PC er udskiftet med 2 stk. RaspberryPi microcomputere.
Det har øget pålideligheden væsentligt. Faktisk har systemet mig bekendt ikke været nede én eneste gang i 2023.

Jan Knudsen

Gambøtposten:

Gambøtposten udkommer 4 gange årligt. På årets generalforsamling blev det besluttet at Gambøtposten stadig skulle laves, men at den fremover ikke skulle udsendes til alle medlemmer. Der var nogle få, herunder nogle fra handicapafdelingen, der stadig ønskede et fysisk blad. Dette har vi efterkommet ligesom også vores annoncører/DS/biblioteket samt Thurø Lokalhistoriske Forening får tilsendt et fysisk eksemplar. Vi får trykt 50 stk. og det er en væsentlig reducering i vores budget i forhold til tidligere.

Redaktionen er udvidet med 2 medlemmer Aase Rauff og Vibeke Lycking Pedersen. Dette har tilført udvalget ny dynamik, som vi håber også spejler sig i de udgivne Gambøtposter.

Vi har i år fået en annoncør yderligere og siger tak til de annoncører, der troligt siger ja, når jeg beder om et nyt års annonce.

Ingeborg I. Andersen