Årsberetning 2020 for Kommunikationsudvalgets to underudvalg (blad og IT).

I vores udvalg har vi valgt at de to underudvalg aflægger en fælles beretning og et fælles budget forslag som på den måde bliver Kommunikationsudvalgets årsberetning.

Hjemmeside:
Vejret er blevet bedre !

I hvert fald på klubbens hjemmeside ”thuroesejlklub.dk”. Bare tryk på solen.

Omsider er der kommet en afløser til det gamle flash-baserede interface. Det betyder at vejret i Gambøt nu kan vises i alle browsere. Det ser lidt anderledes ud, men virker godt og hurtigt. Nederst på billedet er der nogle knapper. De fleste skifter måleenhed, og så er der knapperne ”Rekorder” og ”Grafer” hvor man kan se lidt vejr-statistik.

Den oprindelige tanke med hjemmesiden var at bestyrelse og underudvalg skal vedligeholde hjemmesidens indhold. Det gælder stadig for dem der har lyst. Det kan dog være lidt svær hvis man ikke har øvelsen.
Hvis nogen har noget relevant til hjemmesiden, kan I sende det til ”webmaster@thuroesejlklub.dk” så skal jeg nok ligge det på.

Hjemmesidens AKTIVITETSKALENDER er stedet hvor alle kan se hvornår aktiviteter afholdes.

Desværre er bestyrelse- og underudvalg for dårlige til at vedligeholde kalenderen.

Det skulle gerne blive MEGET bedre til næste år !

Hvis I synes det er for besværligt, kan I sende aktiviteten til ”webmaster@thuroesejlklub.dk”, så skal jeg nok fixe det.
ForeningLet hedder klubbens nye medlems- og regnskabssystem. Det skal tages i brug til januar. En hel del af den funktionalitet, der i dag er på hjemmesiden, er en del af ForeningLet. Det betyder at der nok sker en masse ændringer på hjemmesiden til næste år.

Klubbens facebook-SIDE hedder Thurø Sejlklub. Dette er klubbens officielle præsentation på facebook. Her findes information om klubben og links til opslag på hjemmesiden. Besøgende kan også selv lave opslag. Til fb-siden er der tilknyttet disse fb-grupper: ”TSK – Livskvalitet gennem fællesskab”,

” Thurø Sejlklub J70 intern”, ” TSK – Pigesejlere”, ” Sejl og studér – Svendborg, ”TSK-Ungdom” og ” TSK Vinterbadning/sauna”.

Jan Knudsen

Gambøtposten:

Der er udsendt 4 numre af Gambøtposten i 2020.

Vi får heldigvis stadigvæk tilbagemelding fra en del tilfredse læsere.

Carl