Vi uddanner sømænd og ikke købmænd i Thurø Sejlklub!

Silverrudder 2022 er slut. Det var et Silverrudder som bød på det hele. Dramatiske starter i rigtig meget vind ud fra Christiansminde. Ingen vind, meget vind, tordenbyger, skybrud, meget modstrøm i Storebælt, medstrøm i Lillebælt og endelig en kraftig vestgående strøm i Svendborg Sund da deltagerne skulle det sidste stykke i mål og kræfterne var brugt op.

Thurø Sejlklub havde ikke mindre end 4 ungdomssejlere med, som alle har sejlet i TSK i 10’erne. De 3 af dem er stadig medlemmer i Thurø Sejlklub. Det er fantastisk. Vi har altid været begunstiget med dygtige trænere, men en særlig anerkendelse skal lyde til dem som har været ind over de unge mennesker nedenfor

Nick Andersen 16 år!!! Sejler i Beneteau 323

Calle Sørensen 24 år sejler i Seascape 18

Cirkeline Skovgaard Andersen 23 år sejler iX79

Jacob Christoffersen 22 år sejler i Norlin 34

4 meget forskellige bådtyper de unge mennesker kommer rundt om Fyn i, De gennemfører alle. Det er fantastisk flot kæmpet. De kan nu alle sætte ”Havets jernmand” på CV’et. Kæmpe tillykke til jer alle.

I kan finde de samlede resultater her:

Selvfølgelig havde Thurø Sejlklub flere sejlere med som også gennemfører, også et kæmpe tillykke til Philip Cossen, Jesper Fløe Nielsen og Henrik Snitker.