Årsberetning fra Vinterbadning/saunaudvalget
Et rigtig langstrakt forløb har nu nået vejs ende og vores sauna ligger nu lunt placeret i hjørnet af havnen. Projektet har været langstrakt, men det har været alle anstrengelserne værd.
Efter den ekstra ordinære generalforsamling d. 26/2-2020 blev det rigtig alvor. Vedtægterne blev tilrettede og nu er vi en etableret afdeling i TSK.
Vi havde tilbage i 2019 fået tilsagn fra Velux Fonden og nu skulle der gang i ansøgningerne, da vi havde lovet at det ville blive omkostningsneutral for TSK …..og det blev det.
Fynske Bank Fonden, Nordea Fonden og sidst kom der tilsagn fra DGI og DIF’s Foreningspulje. Dette fik projektet til at balancere, endog med et overskud, som skal bruges næste år til etablering af ankre for ponton og evt. lidt sjov omkring pontonen, når den bliver lagt ud i Thurøbund.
Forarbejdet med at få plads til pontonen skulle i gang og det blev lidt af en udfordring, De to pæle som Gambøt ligger fortøjet ved, skulle fjernes. Det var ikke uden problemer. Først prøvede man med en megastor pram. Dette lykkedes ikke, så der måtte rekvireres dykkerassistance for at få pælene væk. Det lykkedes så til gengæld, og så var det bare om at vente.
Sauna og ponton blev bestilt i august mdr. og d. 19/10-2020 ankom begge dele med en transport på 1478 km fra Bygdsiljum i Nordsverige. Imponerende at se at saunaen kun lige med besvær kunne være i lastbilen med få cm. til overs at manøvrere saunaen ud af lastbilen på.
Mange har hjulpet for at få løftet dette projekt – udvalget, truckfører, Thurøbund for aflæsning, personer til at samle ponton og få adgangskontrol til at virke, og ikke mindst bestyrelsen i TSK, der gjorde dette muligt ved positiv indstilling til projektet.
Lige nu er der dog en udfordring da tændingen af saunaen ikke kan sættes i gang via mobilen som bestilt, dette skal vi have til at virke. Der arbejdes på sagen.
Det går rigtig fint med bookningen af saunaen specielt vore familie bookninger hitter. Til nu har den været udlånt 5 gange, mens der venter 19 bookninger yderligere her i december mdr.
Lige nu har vi åbnet saunaen 2 gange ugentlig kl. 9 om morgenen, hvor man kan booke sig ind. Der har været forespurgt på åbninger sent om eftermiddagen, så de der er på arbejdsmarkedet også kan få glæde af saunaen. Dette skal etableres snarest, men her skal vi være opmærksom på, at det kun er 4 personer ad gangen, der må benytte den af hensyn til covid 19.
Der er nu oprettet mulighed for at betale med mobilepay, så nu kan der betales ved tilmelding. Jeg opkræver de, der indtil nu har benyttet saunaen. Mobilepay nr.: 551885 det gør det nemt, da beløbet ryger direkte ind på sauna kontoen i TSK’s regnskabssystem.
Sluttelig vil jeg sig tak til saunaudvalget for den store hjælp omkring ansøgning og materiale til samme.
Tak til Bjerne, Bjarne, John Erik, Flemming og Bent for den praktiske hjælp omkring modtagelsen, samling og bugsering af ponton og etablering af indgangskontrol mm.
Vi ser frem til et nyt år, hvor vi forhåbentlig ikke til stadighed ikke skal være plaget af Covid-19.

Ingeborg I. Andersen