Vores ligasejlere hedder som bekendt “Thurø Pirates” og vi har fået lavet et logo (et dødningehoved med et lille smil på læben), som kan ses på holdets overtrækstrøjer, når der sejles ligasejladser. Vi har også fået lavet et lille piratflag i et begrænset antal, velegnet f.eks som salingsflag. Det kan erhverves for 125 kr, ved henvendelse til Bjerne Sørensen, Torben Strange eller Henrik Buchwald (vi er tit at træffe i klubben). Betaling helst via mobilePay til 20693797 (Henrik Buchwald).

Logoet og navnet “Thurø Pirates” er iøvrigt fremkommet på opfordring fra Dansk Sejlunion, alle klubber i ligaen har nu navne, som man f.eks. også kender fra Basketligaen. Jakob Holme fra TSK har stået for den kreative proces, hvor vi endte med en beslutning om at blive pirater. Symbolikken, som vi faldt for, drejer sig om det at bo på en ø (det gør pirater jo), børnenes smuglerskole peger også den vej, og så vil vi jo gerne angribe de andre i ligaen – med det lille kække smil.