Information til gæstesejlere sæson 2024

Thurø sejlklub råder over 74 pladser fordelt på 2 broer. Gæstesejlere er velkomne til at benytte pladser som er mærket grønt.
På alle pladser er bredden angivet. Der er strøm og vand på begge broer.

Der er køkkenfaciliteter og bad og toilet i havnehuset som ligger på havnen.

Hele området har Wi-fi dækning.

Der er meget fin grill-plads på østsiden af havnehuset.

Klubben råder over nogle sit on top kajakker som gæstesejlere er velkomne til at låne, når blot de stilles pænt på plads igen.

Der er en dejlig gåtur langs med vandet hvis man følger stien langs vandet fra sejlklubben, forbi den blå værftshal og videre mod vest.

Ved Smørmosen som ligger på den østlige side af øen finder man danmarks måske bedste minigolfbane. Smørmosen har også en dejlig badestrand.

Havnepenge koster for 1 døgn kr. 230,- og for 3 døgn kr. 550,-.

Betaling af havnepenge foregår i havnehuset, hvor der er kuverter til brug for betaling. Det er muligt at betale via PayPal eller mobilepay.

Bad og Strøm er inkluderet i havnepengene.

Indkøb: Spar, Bergmannsvej 112, Thurø, ca. 1 km. gang fra havnen. Åbent alle dage fra 7.00 – 20.00

Apotek: Der er håndkøbsudsalg hos Spar, Bergmannsvej 112, Thurø

Restauranter: Thurø Stuen, Bergmannsvej 80, Thurø. Pizzaria Hindenburg, Bergmannsvej 102, Thurø

Bageri: Thurø Bageri, Struwestræde 3, Thurø, ca. 600 m. fra sejlklubben. Åbent tirsdag – fredag kl. 06.30 – 17.30. Åbent Lørdag – Søndag kl. 06.30 – 16.00.

Bryggeri: ØlsmagningThurø Bryghus, Bergmannsvej 82, Thurø

Information om Thurø: Thurø

Der kører bus til Svendborg. Du finder køreplan her.

Hvis man begiver sig afsted til fods til Svendborg er der ca. 6 km. En skøn tur langs med vandet det meste af vejen.

Besejling:

Havnen anløbes kun om dagen. Ved anduvning holdes godt fri af sandpullen på Kidholm, der er mærket med en stage med et bildæk der holdes om styrbord.

I hele indsejlingen fra Blåby til Gambøt ligger mange både fast for svaj.

Strømmen i Svendborgsund er tidevandsstrøm som skifter hver 6. time og den når sjældent over 2 – 3 knob. Mellem Blåby og Gambøt er strømmen svag og uden større betydning.